📍 باتوجه به نوسانات قیمت آهن آلات در طی روز لطفا برای دریافت نازلترین قیمت با شماره های انتهای صفحه تماس حاصل نمایید.

قیمت لوله روغنی

ورق ۴ دهم میل روغنی
نام کالا قیمت / ریال وزن/ کیلوگرم ترخیص توضیحات تاریخ بروزرسانی
1403-02-08 5:12 ق.ظ
1403-02-08 5:12 ق.ظ
جهت مشاوره و سفارش لوله روغنی در اندازه‌های مختلف، با متخصصان با تجربه ما در فلز ایران در تماس باشید.

برای خرید انواع لوله روغنی با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت با ما در ارتباط باشید.

لوله روغنی

لوله مبلی که به لوله سبک یا لوله روغنی هم معروف است، لوله‌ای است که از ورق روغنی (ورق نورد سرد) و براساس استانداردهای DIN 2394(1) 94 و EN 10 219 -2 تولید می‌شود.

لوله های روغنی چه نوع لوله هایی هستند؟

لوله های روغنی  لوله های کم وزنی هستند که اغلب آنها را به اسم لوله های روغنی می شناسند. لوله روغنی  از طریق ورقهای روغنی به وسیله نورد سرد ساخته میشوند. این لوله ها بسیار مقاوم بوده و با سایز، ضخامت و قطر دقیقی به وجود می آیند. این لوله ها به خوبی جوش داده میشوند و میزان انعطاف و کشش خیلی خوبی دارند

ویژگی های لوله روغنی

در مورد مزیت های ورق سرد به طور اجمالی مباحثی مطرح گردید. با توجه به مشخصات شیمیایی و فیزیکی و خصوصیات ظاهری بهتر این ورق نسبت به ورق سیاه، استفاده از آن در محصولات زیادی ترجیح داده می شود. همچنین به علت اینکه دقت ابعادی در این ورق ها زیاد است در پروژه هایی که نیاز به ایجاد فرم های ظریف و با دقت بالا دارد مورد استفاده قرار می گیرد. استحکام کششی ورق های روغنی نیز در مقایسه با ورق های سیاه بیشتر است و از این جهت می توان با اعمال فرم دهی کششی از ورق سرد محصولات زیادی تولید نمود. شاید بتوان نحوه ی تولید آسان این ورق ها، مخصوصا اگر به صورت پیوسته پس از تولید ورق سیاه باشد را نیز به عنوان یکی از مزیت های این ورق در نظر گرفت. لوله‌های روغنی ، سیستم‌های حمل و نقل نفت و محصولات نفتی از مکان تولید به مقصد (مثل کارخانه‌های پالایش) را فراهم می‌کنند.

این لوله‌ها عمدتاً از فولاد یا فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند و قسمت‌های دیگری ممکن است از موادی مانند پلی‌اتیلن یا فیبر گلاس تقویت شده با مواد پلیمری ساخته شوند. به هر حال این ورق جایگاه ویژه ای در طراحی های مهندسی دارد و از این رو همواره قیمت ورق روغنی می تواند در پروژه ها به عنوان پارامتری تاثیر گذار در هزینه های تمام شده به حساب آید

مزایای خرید لوله روغنی

لوله‌های فولادی روغنی مزایای متعددی نسبت به سایر انواع مواد دارند. اول از همه، مقرون به صرفه است و پیدا کردن آن آسان است، که آن را به گزینه‌ای عالی برای خریدارانی که به بودجۀ خود فکر می‌کنند، تبدیل می‌کند. همچنین بسیار بادوام است، به این معنی که می‌تواند در برابر دما و فشار بالا، بدون تاب خوردگی یا شکننده شدن، مقاومت کند. در نهایت، سبک وزن است و در عین حال استحکام عالی را ارائه می‌دهد، ترکیبی که آن را برای بسیاری از صنایع جذاب می‌کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از لوله‌های روغنی، توانایی آن در تبدیل شدن به اشکال پیچیده بدون از دست دادن یکپارچگی ساختاری یا افزایش وزن قابل توجه است. این باعث می‌شود که لوله مبلی برای پروژه‌هایی که در آن دارای محدودیت فضا است – مانند کاربردهای خودرویی – انتخابی عالی باشد، زیرا می‌توان شکل آن را دقیقاً بر اساس نیازهای برنامه طراحی کرد بدون اینکه دوام یا استحکام را به خطر بیندازد.

کاهش هزینه مربوط به لوله‌های روغنی به این دلیل است که برای تولید آن در مقایسه با سایر انواع لوله‌ها به مواد کمتری نیاز است. کاهش هزینه، لوله‌های روغنی را به گزینه‌ای جذاب برای استفاده در کاربردهای مختلف مانند لوله کشی و کاربردهای الکتریکی تبدیل می‌کند.

لوله‌های روغنی  دارای انعطاف پذیری بیشتری نسبت به انواع دیگر لوله‌ها هستند. این به این دلیل است که ضخامت لوله‌های فولادی مبلی بسیار نازک‌تر از ضخامت لوله‌های مختلف است که امکان تغییر شکل بیشتر را قبل از وقوع شکست فراهم می‌کند. افزایش شکل‌پذیری لوله روغنی ، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در کاربردهایی که انعطاف‌پذیری مورد نیاز است، مانند خودرو، تبدیل می‌کند.

به صورت خلاصه مزایای لوله‌های روغنی  نسبت به سایر رقبا، عبارتند از:

  • لوله روغنی در کاربردهای مختلفی از جمله خودروسازی، هوافضا و ساخت و ساز استفاده می‌شود.
  • لوله روغنی ، قوی و بادوام است و در عین حال سبک وزن است و کار با آن آسان است.
  • لوله روغنی در برابر خوردگی مقاوم است و می‌تواند دماهای بالا را تحمل کند.
  • لوله روغنی نسبت به لوله‌های ضخیم‌تر، احتمال نشتی کمتری دارد و برای استفاده در کاربردهای فشار بالا ایده آل است.
  • لوله روغنی در اندازه‌های مختلف موجود است و می‌توان آن را به صورت سفارشی برای رفع نیازهای خاص پروژه خود سفارش داد.
ورق روغنی

انواع لوله روغنی

ورق های روغنی را می توان بر اساس میزان حرارت و آلیاژ به کار رفته برای ساخت آن ها به سه دسته کلی تقسیم کرد. در زیر می توانید این سه دسته کلی را همراه با دو دسته فرعی دیگر را مشاهده کنید :

  • ST۱۲ (ورق روغنی عادی)
  • ST۱۳ (ورق روغنی نیمه کششی)
  • ST۱۴ (ورق روغنی ابررسانا)
  • EK۲ (ورق روغنی ضد سایش)
  • QSTE (ورق روغنی ضد زنگ)

قیمت لوله روغنی

قیمت خرید لوله روغنی بستگی به عوامل متعددی دارد از جمله جنس و مشخصات مصرفی، اندازه و قطر، ضخامت دیواره، استانداردها و تائیدیه‌ها، بازار محلی و جهانی، تغییرات قیمت مواد اولیه مانند فولاد، وضعیت بازار نفت و محصولات پتروشیمی، شرایط اقتصادی و سیاسی، هزینه‌های حمل و نقل، و سایر عوامل است. در زیر به بررسی قیمت چند مورد از انواع لوله های روغنی می پردازیم.

  1. لوله‌های فولادی:
    • قیمت لوله‌های فولادی معمولاً به وسیله متر متراژ یا تن محاسبه می‌شود.
    • قیمت‌ها ممکن است در بازارهای مختلف متغیر باشند.
    • قیمت لوله های فولادی نیز بستگی به ابعاد، وزن، و مشخصات فنی دیگر دارد.
    • این قیمت‌ها نیز معمولاً بر اساس واحدهای متری یا تن محاسبه می‌شوند.
  2. تأثیرات عوامل خارجی:
    • نوسانات در بازار نفت و محصولات پتروشیمی می‌تواند تأثیر مستقیمی بر قیمت لوله روغنی داشته باشد.
  3. مواد اولیه:
    • افزایش یا کاهش قیمت مواد اولیه مانند فولاد نیز می‌تواند به طور مستقیم بر قیمت نهایی این محصولات تأثیر بگذارد.

برای دستیابی به اطلاعات دقیقتر و به‌روزتر در مورد قیمت‌ها، توصیه می‌شود با فلز ایران تماس بگیرید و از آخرین اطلاعات موجود استفاده کنید.

سوالات متداول

لوله‌های روغنی معمولا قبل از استفاده تحت تست‌های مختلفی چون تست فشار، تست هیدرواستاتیک، و تست دیگرها قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که با استانداردهای ایمنی مطابقت دارند.

  • نصب لوله‌های روغنی بستگی به نوع لوله و نوع پروژه دارد. این نصب ممکن است شامل جوشکاری،نصب پشتیبان‌ها ، ترکیب اتصالات،  و تست‌های فشار باشد.

اطلاعات مورد نیاز در زمان خرید لوله روغنی شامل، ضخامت و سایز لوله - مقدار مورد نیاز (تعداد شاخه یا تناژ) - شرکت سازنده لوله (در صورت نیاز) می باشد.