قیمت ورق برش خورده

📍 باتوجه به نوسانات قیمت آهن آلات در طی روز لطفا برای دریافت نازلترین قیمت با شماره های انتهای صفحه تماس حاصل نمایید.

ورق برش خورده ۸ میل
نام کالا قیمت / ریال ترخیص توضیحات تاریخ بروزرسانی
فولاد مبارکه و کاویان ۳۲۹.۰۰۰ کف بنگاه تهران طبق صورت برش مشتری 1403-02-08 9:16 ق.ظ
گیلان و قطعات تماس باما کف بنگاه تهران طبق صورت برش مشتری 1403-02-08 9:16 ق.ظ
ورق برش خورده ۱۰ میل
نام کالا قیمت / ریال ترخیص توضیحات تاریخ بروزرسانی
فولاد مبارکه و کاویان ۳۲۹.۰۰۰ کف بنگاه تهران طبق صورت برش مشتری 1403-02-08 9:16 ق.ظ
گیلان و قطعات تماس با ما کف بنگاه تهران طبق صورت برش مشتری 1403-02-08 9:16 ق.ظ
ورق برش خورده ۱۲ میل
نام کالا قیمت / ریال ترخیص توضیحات تاریخ بروزرسانی
فولاد مبارکه و کاویان ۳۲۹.۰۰۰ کف بنگاه تهران طبق صورت برش مشتری 1403-02-08 9:16 ق.ظ
گیلان و قطعات تماس با ما کف بنگاه تهران طبق صورت برش مشتری 1403-02-08 9:16 ق.ظ
ورق برش خورده ۱۵ میل
نام کالا قیمت / ریال ترخیص توضیحات تاریخ بروزرسانی
فولاد مبارکه و کاویان ۳۲۹.۰۰۰ کف بنگاه تهران طبق صورت برش مشتری 1403-02-08 9:16 ق.ظ
گیلان و قطعات تماس با ما کف بنگاه تهران طبق صورت برش مشتری 1403-02-08 9:16 ق.ظ
ورق برش خورده ۲۰ میل
نام کالا قیمت / ریال ترخیص توضیحات تاریخ بروزرسانی
کاویان و اکسین ۲۹۷.۰۰۰ کف بنگاه تهران طبق صورت برش مشتری 1403-02-08 9:16 ق.ظ
ورق برش خورده ۲۵ میل
نام کالا قیمت / ریال ترخیص توضیحات تاریخ بروزرسانی
کاویان و اکسین ۲۹۷.۰۰۰ کف بنگاه تهران طبق صورت برش مشتری 1403-02-08 9:16 ق.ظ
جهت مشاوره و سفارش ورق برش خورده در انواع و سایزهای مختلف، با متخصصان با تجربه ما در فلز ایران در تماس باشید.

برای خرید انواع ورق برش خورده با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت با ما در ارتباط باشید.

فولاد یکی از مقاطع پر کاربردی است که در صنایع مختلف از آن استفاده می‌شود. این مقطع در انواع مختلفی موجود است که یکی از آن‌ها به صورت ورق برش خورده است که خود یک محصول پر کاربرد است. در این مقاله قصد داریم درباره ورق برش خورده اطلاعاتی را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با این محصول بهتر است تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

ورق برش خورده چیست؟

ورق برش خورده همان ورق شیت است که دارای سطحی صاف و تخت بوده و با توجه به نیاز امکان دارد لبه‌های آن منحنی یا تیز باشد. در تولید این مقطع از دو نوع فولادی کم کربن و غیر آلیاژی استفاده می‌شود. این محصول در محل مصرف نیازی با برشکاری نداشته و به آسانی می‌توان آن را حمل و نقل کرد. ابعاد این محصول دقیق است؛ زیرا دستگاه‌هایی که در کارخانه برای برش آن استفاده می‌شوند، از دقت بالایی برخوردارند. همچنین این محصول مقرون به صرفه بوده و در موارد مختلفی استفاده می‌شود. ابعاد آن متنوع است و با توجه به همان در کاربردهای گوناگون استفاده می‌شود. عرض آن ۱۰۰، ۱۵۰، ۱۵۲ و ۲۰۰ سانتی‌متر بوده و طول آن به صورت سفارشی برش داده می‌شود. ضخامت آن نیز بین ۱.۶ الی ۱.۸ میلی‌متر است.

انواع ورق برش خورده از لحاظ جنس

ورق برش خورده با توجه به نوع جنسی که دارد، به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • آلیاژ دریایی: درصد کربن این ورق خیلی کم بوده و به روش نورد گرم تولید شده و دارای سه استاندارد LR_A و GL_A و A36 است. مقاومت بالایی دارد و بیشترین کاربرد آن در ساخت بنادر و کشتی سازی است.
  • آلیاژ آهنی: این مورد ورق‌های فولادی ST52 و ST37 را شامل شده و بر پایه آهن ساخته می‌شود. این محصول پر کاربرد بوده و معمولا در ساختمان سازی از آن استفاده می‌شود.
  • آلیاژ ضد سایش: با ورق های هاردوکس که کربن بالایی نسبت به ورق‌های معمولی دارد، تولید می‌شود. سختی و استحکام بالایی نیز نسبت به آن‌ها دارد.
خرید ورق برش خورده

انواع ورق برش خورده از نظر ابعاد

مهم‌ترین معیار برای تقسیم بندی ورق برش خورده براساس شکل آن است. در زیر به این دسته از ورق‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ورق لچکی:  این ورق به صورتی مثلثی شکل بوده اما گاهی نیز به صورت مستطیل و مربع نیز از آن استفاده می‌شود. از این ورق برای وصل کردن پیج و مهره، پیچ و پرچ و یا جوشکاری تیر افقی به ستون عمومی استفاده می‌شود. این ورش برش خورده از فولاد ساخته شده و مقاومت آن در برابر تنش‌های خمشی مناسب است. فارغ از آن که شکل این مقطع چگونه است؟ تولید کنندگان به دنیال کارایی خوب، وزن کم، کیفیت بالا و استفاده از مواد مصرفی کم مثل ورق فولادی هستند. این محصول با توجه به پیکربندی در انواع مختلفی تولید می‌شود که عبارتند از:
  • نوع گسترده: در این نوع می‌توان چند قطعه را به طور همزمان به هم وصل کرد. می‌توان طراحی هندسی ورق و نقطه ثقل را تغییر داده و زوایای دیگری را به آن اضافه کرد. در این حالت تعداد اعضای بیشتری به هم متصل می‌شوند.
  • نوع فشرده: در این نوع قطعه نزدیک زاویه قائم بوده و دو قطعه به هم وصل می‌شوند.
  • نوع غیر فشرده: پیکربندی آن شبیه نوع فشرده است، اما قطعی که وصل می‌شود، دورتر از زاویه قائم است.
  • ورق جان:  یکی دیگر از انواع ورق برش خورده ورق جان است که از آن برای تولید جان تیرآهن استفاده می‌شود. با ورق‌هایی که در امتداد محور ضعیف اجرا می‌شوند، ورق جان می‌گویند که دو بال را به هم وصل می‌کند. در سوله‌های معمولی اغلب ضخامت آن ۸، ۱۰ و ۱۲ است.
  • ورق پیوستگی یا مضاعف:  این ورق برش خورده کوچک و مستطیل شکل است که در زیر تیر و در امتداد بال‌های فوقانی در داخل ستون استفاده می‌شود. این ورق نیروهای بال در جان ستون را توزیع کرده و جان ستون را تقویت می‌کند تا جلوی چروکیدگی آن به دلیل نیروهای متمرکز بال تیر گرفته شود.‌ برای اتصال آن به جان ستون از جوش نفوذی استفاده شده و کامل به لبه داخلی بال‌های ستون متصل می‌شود. طول ورق بایستی برابر فاصله خالص دو بال بوده و پهنای آن نیز در ستون‌هایی که مقطع قوطی شکل دارند، باید برابر با فاصله خالص دو جان ستون باشد. در ستون‌هایی که مقطع آن به شکل H است، نیز پهنای ورق باید از پهنای بال تیر بیشتر باشد.‌
  • ورق استیفنر: نام دیگر این ورق سفت کننده است و کاربرد آن در تقویت اتصال بال‌های ورق به ستون است. ضخامت آن کم بوده و روش اتصال آن به جان تیر ورق به دو صورت افقی و عمودی انجام می‌شود. در نوع عمودی این ورق عمود بر بال‌های تیر ورق قرار گرفته و در روش افقی به موازات بال‌ها قرار می‌گیرد. با استفاده از استیفنر مقاومت بدنه و تیغه در برابر کمانش افزایش می‌یابد.
  • ورق ستون:  ورق ضخیمی است که در پای ستون قرار گرفته و نیرویی که به آن وارد می‌شود، را پخش می‌کند. نقش آن در تقویت استحکام و پایداری ستون اهمیت زیادی دارد و با توزیع نیروهای وارده به ستون فشار را کمتر کرده و پایداری و ایمنی سازه را بیشتر می‌کند.‌
  • تیر ورق: این تیر از ورق‌های فولادی با جوشکاری و یا پیچ و پرچ تولید شده و شامل اتصال ۳ ورق فولادی به یکدیگر است.‌ دو ورق به عنوان بال و ورق سوم نقش جان را دارد. شکل آن به صورت حرف l انگلیسی بوده و در ساخت و ساز کاربردهای زیادی دارد.‌

ورق کونیک:  این نوع ورق برش خورده دارای گوشه‌های نرم و غیر زاویه دار است که توسط دستگاه مخصوص این کار انجام می‌شود. معمولا برای لوله‌های فولادی بدون درز انجام شده و دارای گوشه‌هایی منحنی است.

  • ورق کله گاوی:  یک طرف آن به شکل سر گاو بوده و جان تیر را به ستون متصل می‌کند. وظیفه آن تحمل نیروی خمشی وارده به تیر است. توجه کنید که در هنگام اجرای آن باید بین تیر و ستون فاصله ۱ الی ۲ سانتی‌متری رعایت شود.‌این کار نصب را آسان کرده و مانع از تغییر شکل و چرخش محل اتصال می‌شود.

کاربرد ورق برش خورده

ورق برش خورده، ورق فلزی است که از یک ورق بزرگ فلزی با استفاده از دستگاه برش، به اندازه‌های کوچک‌تر برش داده می‌شود. این ورق‌ها در صنایع مختلف کاربرد دارند، از جمله:

  • ساخت سازه‌های فلزی، مانند
  • ساختمان‌ها، پل‌ها و مخازن
  • ساخت لوازم خانگی، مانند اجاق
  • گاز، یخچال و ماشین لباسشویی
  • ساخت قطعات خودرو، مانند بدنه، شاسی و موتور
  • ساخت لوازم الکترونیکی، مانند تلویزیون، رایانه و تلفن همراه

روش های برش ورق

ورق فلزی می تواند با روش های مختلفی مانند:

  • برش با قیچی
  • برش با دستگاه اره
  • برش با دستگاه لیزر 
جهت مشاوره و سفارش ورق برش خورده در انواع و سایزهای مختلف، با متخصصان با تجربه ما در فلز ایران در تماس باشید.

برای خرید انواع ورق برش خورده با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت با ما در ارتباط باشید.

مزایای ورق برش خورده

ورق‌های برش خورده در صنایع مختلف کاربرد دارند و یکی از محصولات مهم در صنعت فلزی است.

  • ساخت سازه‌های فلزی: ورق‌های برش خورده در ساخت سازه‌های فلزی، مانند ساختمان‌ها، پل‌ها و مخازن کاربرد دارند. این ورق‌ها برای ساخت اسکلت سازه، تیرها، ستون‌ها و سایر اجزای سازه استفاده می‌شوند.
  • ساخت لوازم خانگی: ورق‌های برش خورده در ساخت لوازم خانگی، مانند اجاق گاز، یخچال و ماشین لباسشویی کاربرد دارند. این ورق‌ها برای ساخت بدنه، شاسی و سایر اجزای لوازم خانگی استفاده می‌شوند.
  • ساخت قطعات خودرو: ورق‌های برش خورده در ساخت قطعات خودرو، مانند بدنه، شاسی و موتور کاربرد دارند. این ورق‌ها برای ساخت قطعات مختلف خودرو، مانند سپر، درها، سقف و سایر اجزای خودرو استفاده می‌شوند.
  • ساخت لوازم الکترونیکی:ورق‌های برش خورده در ساخت لوازم الکترونیکی، مانند تلویزیون، رایانه و تلفن همراه کاربرد دارند. این ورق‌ها برای ساخت بدنه، شاسی و سایر اجزای لوازم الکترونیکی استفاده می‌شوند.
خرید ورق برش خورده

نکات مهم خرید  ورق برش خورده

 ورق برش خورده  محصول پرکاربرد در صنایع مختلف هست.  ورق ها برای ساخت قطعات و محصولات مختلف کاربرد دارند. برای خرید ورق برش خورده، می توانید به فروشگاه های اینترنتی و حضوری مراجعه کنید. فروشگاه های اینترنتی معمولاً تنوع بیشتری از محصولات را با قیمت های مناسب تر ارائه می دهند.نکاتی برای خرید ورق برش خورده از جمله:

  • قبل از خرید، نیاز خود را به دقت مشخص کنید. به چه نوع و جنسی از ورق نیاز دارید؟ ابعاد ورق چقدر باید باشد؟
  • از فروشگاه های معتبر خرید کنید. فروشگاه های معتبر محصولات با کیفیت و قیمت مناسب ارائه می دهند.
  • قیمت های مختلف را مقایسه کنید. قیمت ورق در فروشگاه های مختلف متفاوت است. برای خریدی مقرون به صرفه، قیمت های مختلف را مقایسه کنید.
فیلم ورق های برش خورده فلز ایران

سوالات متداول

ورق برش خورده یک قطعه فلزی مستطیل شکل است که از یک ورق فلزی بزرگ برش داده شده است. معمولاً برای ساخت سازه‌های فلزی، لوازم خانگی و سایر محصولات استفاده می‌شود

  • ساخت سازه های فلزی مانند اسکلت ساختمان ها، پل ها و تونل ها
  • لوازم خانگی مانند یخچال، فریزر و ماشین لباسشویی
  • سایر محصولات مانند مبلمان، ابزار و تجهیزات

ورق برش خورده را می توان از فروشگاه های آهن آلات و یا به صورت آنلاین خریداری کرد. هنگام خرید ورق برش خورده، باید به عواملی مانند جنس، ضخامت، عرض و طول آنها توجه کنید.

 ورق برش خورده باید به طور منظم تمیز و روغن کاری شوند تا از زنگ زدگی و خوردگی آنها جلوگیری شود. در صورت آسیب دیدن ورق برش خورده، باید آنها را تعویض کرد.

9 دیدگاه در “ورق برش خورده

  1. حسن حسینی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من برای ساخت آلاچیق فلزی باید از ورق برش خورده آهنی استفاده کنم آیا مناسبه زنگ نمیزنه؟؟؟

    1. manager.z گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله مناسب چون در برابر زنگ زدگی و رطوب بسیار مناسب هست.

  2. عیسی ولی زاده گفت:

    ورق آهنی برش خورده با کیفیت عالی و قیمت مناسب سفارش دادم و کیفیتش واقعاااا عالی بود. خیلی راضی هستم. ممنون از شما

    1. manager.z گفت:

      ممنون از حسن انتخاب شما

  3. رضا کریمی گفت:

    وقت بخیر مناسب ترین ورق برش خورده از لحاظ قیمت میشه بگید کدومه؟

    1. manager.z گفت:

      سلام
      شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر تماس با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  4. هادی احدی گفت:

    سلام من می خوام ورق برش خورده رو جوش بدم لطفا بگید چه نوع جوشکاری برای این کار مناسبه مرسی

    1. manager.z گفت:

      سلام
      شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر تماس با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

  5. manager.z گفت:

    سلام
    شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر تماس با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *